Ontstaan

Twee van onze bestuursleden hebben jarenlang in Uganda gewerkt. Zij werkten in de wijk waar ze woonden met een kinderclub. Ze merkten dat heel veel kinderen niet naar school gingen maar op straat rond hingen. Deze kinderen wonen in behoeftige omstandigheden. De ouders hebben veelal geen of los/vast werk.

Voor deze kinderen was er in de nabijheid geen school, bovendien zijn de scholen voor deze ouders gewoonweg te duur. Er moet in Uganda schoolgeld worden betaald.

De Ouders van de “kinderclub-kinderen” vroegen keer op keer om een school voor hun kinderen te stichten. Aan dit verzoek is in 2004 gehoor gegeven. De school heeft in de loop van de jaren een zeer goede naam gekregen en is uitgegroeid tot ongeveer 350 kinderen in 2016. Er zijn in de loop van de jaren ook verschillende klaslokalen bijgebouwd.

Het hoofdgebouw