ANBI

Omdat we bij de Belastingdienst geregistreerd staan als algemeen nut beogende instelling (ANBI), zijn we wettelijk verplicht een aantal gegevens te vermelden op onze internetsite. U vindt ze hieronder:

1. Naam:
De naam van de stichting luidt “Stichting Steunfonds Muyenga School”. De statuten van de stichting zijn op 18 november 2009 gepasseerd bij notaris mr. Marcel Rompes te Nieuwerkerk aan de IJssel; De stichting is op 20 november 2009 ingeschreven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel Rotterdam onder nummer 24477324.

2. Het RSIN of het fiscaal nummer:
De Belastingdienst heeft vastgesteld, dat er geen sprake is van ondernemerschap voor de omzetbelasting. We zijn daarom niet geregistreerd als ondernemer voor de omzetbelasting en hebben dan ook geen omzetbelastingnummer. Tevens zijn we geen werkgever, dus niet inhoudingsplichtig voor loonheffingen. Bovenstaande blijkt uit een brief van de Belastingdienst d.d. 8 december 2009 met als kenmerk 09-17643, betreffende “vaststelling belastingplicht 8215.33.058”.

3. De contactgegevens:
Contactadres:
Marie van Eijsden-Vinkstraat 169, 3066 JB Rotterdam

Contactpersonen:
de heer J.B. Ouweneel (voorzitter), tel. 010-8410406
de heer W.J. Kreugel (penningmeester), tel. 010-42147654.

4. Bestuurssamenstelling:
De heer J.B. Ouweneel (voorzitter)
Mevr. A.E.M. van Damme (secretaris)
De heer W.J. Kreugel (penningmeester)
Mevr. C. Bruyneel (bestuurslid)
Mevr. H. Kerkhof (bestuurslid)

5. Vermogen:
Het vermogen van de stichting wordt gevormd door:

  • subsidies en donaties;
  • schenkingen, erfstellingen en legaten;
  • alle andere verkrijgingen en baten.

6. Het beloningsbeleid:
De bestuursleden doen hun werk om niet: geen vacatiegeld en geen onkostenvergoeding. Er is geen personeel in dienst, dus er kan geen sprake zijn van beloningsbeleid.

7. De doelstelling:
In artikel 2 van de statuten staat het doel als volgt omschreven:

  1. De stichting heeft ten doel: Het algemeen nut dienen door het leveren van een bijdrage aan het maatschappelijk, cultureel, sociaal en moreel welzijn van de gemeenschap en wel door: De bevordering van het in stand houden van een school in een ontwikkelingsland; En/of het doen van ideële uitkeringen en voorts al hetgeen met een en ander rechtstreeks of zijdelings verband houdt of daartoe bevorderlijk kan zijn, alles in de ruimste zin des woords.
  2. De stichting tracht haar doel onder meer te verwezenlijken door het kanaliseren, organiseren en/of begeleiden van acties en het verwerven en beschikbaar stellen van know-how en alle andere dienstige middelen die tot verwezenlijking van het doel kunnen bijdragen.
  3. De stichting heeft geen winstoogmerk. Een eventuele winst kan uitsluitend worden aangewend ten bate van een ingevolge artikel 1 van het Vrijstellingsbesluit vennootschapsbelasting vrijgesteld lichaam of een algemeen maatschappelijk belang.

8. Verslag van de uitgeoefende activiteiten:
Sinds de oprichting van de stichting zijn de volgende zaken gerealiseerd:

  • Vier nieuwe klaslokalen;
  • Het aanleggen van een zandbak;
  • De aanschaf van buitenspeelmateriaal;
  • Het opknappen van de keuken;
  • De bouw van een toiletgebouwtje;
  • Extra schoolmeubllair aangeschaft;
  • Extra schoolboeken aangeschaft;
  • De aanschaf van computers;
  • Het aanbrengen van een omheining;
  • Onderhoud van de gebouwen (steeds terugkerend);
  • Het geven van een “top-up” op het salaris van het personeel;
  • Het dagelijks verstrekken van een ontbijt aan de kinderen;
  • Mede door onze bemiddeling heeft een groep jongelui van de Evangelische gemeente uit Rotterdam het terrein en de gebouwen flink opgeknapt;

9. Financiële verantwoording:

2010 t/m 2015

 201020112012201320142015
Inkomsten uit giften: 4.372,36 4.956,69 5.940,24 3.940,90 4.012,16 3.565,15
Donaties aan school: 2.500,- 4.500,- 6.775,- 3.827,68 3.300,- 2.400,-
Onkosten: *) 213,64 292,96 170,45 199,30 224,05 338,66
Saldo 31-12: 1.658,72 1.832,45 827,24 741,16 488,11 1.314,60

2016 t/m 2021

 201620172018201920202021
Inkomsten uit giften: 8.943,72 4.036,94 6.385,- 3.301,00 5.953,32 5.392,97
Donaties aan school: 6.350,- 4.100,- 2.975,80 2.431,60 6.846,03 7.642,90
Onkosten: *) 180,58 274,38 330,55 216,08 397,06 300,81
Saldo 31-12: 3.727,74 3.390,30 6.468,95 7.022,27 5.732,50 3.182,07

*) Bankkosten, Kamer van Koophandel (t/m 2012), kosten website, drukwerk.