De school

Ontbijt in de klas

Het onderwijs volgt het Ugandese leerplan, vergelijkbaar met het Engelse schoolsysteem. Dat betekent dat de kinderen al op zeer jonge leeftijd bezig zijn met schrijven en rekenen.

Omdat we ontdekten dat de meeste kinderen thuis maar één maaltijd per dag krijgen geeft de school een ontbijt in de vorm van maispap.

Er is een baby class ( van 2,5 tot 4), middle class ( van 4 tot 5) en een top class ( van 5 tot 6 á 7). De kinderen gaan van 8 u tot 12.30 naar school.

De ouders betalen schoolgeld en dat proberen we zo laag mogelijk te houden. Om ze te helpen mogen ze ook in termijnen betalen. Helaas is er een aantal ouders die het echt niet kan opbrengen en die proberen we met ons steunfonds te helpen.

Het schooljaar loopt gelijk met het kalenderjaar en heeft 3 termijnen. De grote vakantie valt in december/januari, dat is ook de heetste droge tijd in Uganda. Tussen de termijnen hebben ze een korte vakantie.

Lopende kosten en het salaris van de leerkrachten worden betaald uit het schoolgeld van de kinderen.